Provozní řád tělocvičny při ZŠ a MŠ Soběšovice
Základní škola a Mateřská škola Soběšovice, okres Frýdek-Místek,
příspěvková organizace, Soběšovice 141, 739 22
Provozní řád tělocvičny
Článek I.
Základní ustanovení
Tělocvična v Soběšovicích je majetkem obce Soběšovice, která pověřila provozovatelem Základní školu a Mateřskou školu Soběšovice. Provozní řád tělocvičny stanovuje pravidla pro provoz nutná k zajištění bezpečnosti, pořádku a ochrany tohoto sportovního zařízení a jeho uživatelů. Je závazný pro všechny pracovníky a uživatele objektu. Přímým dozorem nad dodržováním provozního řádu je provozovatelem určená osoba správce objektu.
Článek II.
Rozsah a umístění
- Součástí tělocvičny jsou:
 
- šatny a sociální zařízení pro muže a ženy se skřínkami s klíčovým zamykáním se systémem zálohových mincí
 - nářaďovna
 
- Vstup do tělocvičny je pro základní školu spojovací chodbou z chodby ZŠ. Pro veřejnost je vstup zajištěn hlavním samostatným vchodem. Za zádveřím hlavního vchodu, následuje chodba a z ní přístup do jednotlivých šaten, ve kterých je povinnost přezouvání do sportovní obuvi se světlou podrážkou.
 
Článek III.
Využívání tělocvičny
- Tělocvična je určená k výuce tělesné výchovy, provozování aktivního odpočinku pro širokou veřejnost všech věkových skupin, zejména basketbalu, volejbalu, stolní tenisu, nohejbalu, házené, sálové kopané, gymnastiky, badmintonu, tenisu a dalších různých pohybových cvičení, která lze ve cvičebním prostoru provozovat.
 - Uživatelem tělocvičny může být jednotlivec nebo skupina po dohodě s pronajímatelem – správcem tělocvičny.
 - Uživatel tělocvičny je povinen dodržovat předem smluvený čas a provozovat dohodnutý druh sportu. Po celou dobu dbá bezpečnostních předpisů o ochraně majetku.
 
Článek IV.
Provoz a správa tělocvičny
- Za plynulý provoz tělocvičny odpovídá správce (tel. 605 014 018).
 - Tělocvična je v provozu během celého kalendářního roku mimo případů zvláštního zřetele určené zřizovatelem
 - Denní provozní doba tělocvičny je od 8:00 hod. do maximálně 21:00 hod. dle výuky Základní školy a mateřské školy Soběšovice, činnosti kroužků a závazných objednávek z řad ostatní veřejnosti nebo jinak po dohodě se správcem tělocvičny.
 - Provozní doba může být dále upravena individuálně a přizpůsobena podle požadavků a využitelnosti objektu. Drobné úpravy provádí správce tělocvičny. Ve zvláště významných změnách v provozní době rozhoduje na základě žádosti zájemce provozovatel.
 - V rámci provozní doby pro veřejnost sestavuje správce rozvrh jednotlivých tréninků a sportovních akcí na základě předložených požadavků.
 - Informace o provozní době a programu včetně rozpisu tréninků jsou vyvěšeny ve vestibulu před tělocvičnou.
 
Článek V.
Oprávnění ke vstupu a užívání
- Oprávnění ke vstupu do objektu mají následující osoby:
 
- zástupci provozovatele a obce, pracovníci obecního úřadu pověřeni činnostmi souvisejícími s provozem objektu,
 - zaměstnanci, žáci a vedoucí sportovních kroužků Základní školy a Mateřské školy Soběšovice
 - členové sportovních a jiných oddílů v době tréninků a soutěží za přítomnosti trenéra (vedoucího),
 - dočasní uživatelé podle samostatné dohody se správcem,
 - rozhodčí pozvaní na řízení sportovních utkání,
 - hosté, diváci při sportovních utkáních do vyhrazených prostor,
 - závodníci soupeře se svými vedoucími při sportovních utkáních.
 
- Vstup osob mladších 15 let je povolen pouze za doprovodu osoby starší 18 let, která za osoby mladší 18 let přebírá plnou zodpovědnost.
 - Vstup do objektu v době stanovené provozním řádem je zásadně vymezen měsíčním rozvrhem tělocvičen a je povolen jen za přítomnosti odpovědného vedoucího (učitele, trenéra).
 
Článek VI.
Povinnosti uživatelů
- Uživatelé jsou povinni:
 
- seznámit se s provozním řádem a dodržovat jej,
 - střežit a ochraňovat majetek,
 - dodržovat pořádek a kázeň,
 - dodržovat požární a poplachové směrnice,
 - dodržovat rozpis tréninků,
 - správně zacházet a správně používat zařízení, jímž je tělocvična vybavena,
 - zapůjčené nářadí, náčiní a pomůcky vracet na určené místo,
 - dodržovat běžné zásady hygieny v šatnách a sprchách, šetřit vodou a elektřinou,
 - do objektu vstupovat v očištěné obuvi, do čisté chodby a dalších prostor lze vstupovat jen v čisté sportovní obuvi se světlou podrážkou,
 - při sportovních akcích používat sportovní oděv a obuv,
 - správci objektu oznámit vzniklé závady a poškození, současně je zapsat do knihy závad,
 - upozornit správce tělocvičny na osoby, které poškozují zařízení tělocvičny a nebo opakovaně porušují provozní řád,
 - po ukončení vymezeného času pro sportovní činnosti neprodleně opustit prostory tělocvičny,
 - před odchodem z prostor tělocvičny je uživatel povinen:
 
- zkontrolovat dodržení pořádku a čistoty v šatnách a sociálních
- zajistit vrácení nebo uložení sportovních pomůcek a náčiní na určené místo
- zkontrolovat vypnutí všech použitých elektrických spotřebičů a vodovodních baterií, z kontrolovat uzavření všech oken a zhasnutí všech světel
- řídit se dalšími pokyny správce a dozorových orgánů provozovatele,
za veškeré škody, které vzniknou v důsledku nedodržování tohoto provozního řádu, odpovídá vedoucí cvičící skupiny, který je povinen takto vzniklé škody uhradit.
- Trenéři a učitelé zodpovídají za:
 
- dodržování provozního řádu všemi členy družstva,
 - pořádek a sportovní kázeň v celém objektu,
 - dodržování pokynů správce objektu,
 - zamezení neodborné manipulace s vybavením a zařízením, které mohou obsluhovat pouze zaškolené nebo pověřené osoby,
 - dohodnutí způsobu opravy poškozeného zařízení, náčiní, obložení stěn, a to se správcem objektu na náklad organizace, která jej činnosti pověřila.
 
- Dodržování uvedených pokynů kontroluje správce tělocvičny.
 
Článek VII.
Dodržování bezpečnosti, hygieny a ochrany majetku
- V areálu tělocvičny je zakázáno jakékoliv znečišťování nebo poškozování sportovního a sociálního zařízení.
 - Dále platí:
 
- zákaz kouření,
 - zákaz vstupu se psy a jinými zvířaty,
 - zákaz parkování kol v budově tělocvičny,
 - zákaz odhazování odpadků mimo místa k tomu určená,
 - vstup na hrací plochu pouze ve vhodné sálové obuvi,
 - zákaz vstupu v nevhodné obuvi – kopačky, sportovní obuv pro venkovní hřiště, tretry,
 - zákaz manipulace s ostrými předměty,
 - zákaz konzumace alkoholických nápojů a jídla všeho druhu v prostoru hrací plochy,
 - zákaz vstupu podnapilým osobám.
 
- V zájmu bezpečné a nerušené sportovní činnosti je povoleno vstupovat na hrací plochu pouze hrajícím a cvičícím osobám.
 - Uživatelům tělocvičny je k dispozici sociální zařízení – WC, umývadla, sprchy a šatny pro muže a ženy.
 - V šatnách se osobní věci odkládají do uzamykatelných skříněk, za případnou ztrátu věcí v prostorách tělocvičny, sociálních zařízení a šaten neodpovídá pronajímatel.
 
Článek VIII.
Úhrada nákladů za provoz
- Vybírání poplatků za prováděné služby je pověřena správkyně tělocvičny p. Iveta Slichová.
 - poplatky za pronájem: 300 Kč/ hodinu a to i v případě nevyužité rezervace, která nebude předem zrušena.
 
Článek IX.
Opatření v případě úrazu
- První pomoc a nezbytné ošetření (přivolání lékařské pomoci) je povinen zajistit učitel, trenér nebo vedoucí družstva.
 - Každý úraz nebo zranění je trenér povinen zapsat do knihy úrazů, která je k dispozici v kabinetu TV – u správce tělocvičny.
 - Trenér (vedoucí družstva) je povinen zajistit sepsání protokolu o úrazu a podepsaný v jedné kopii předat do 10 dnů po události předat provozovateli.
 - Úrazy vzniklé v době školního vyučování se řídí interními předpisy školy, záznam do knihy úrazů se však pořizuje.
 - Lékárnička je uložena v nářaďovně.
 
Článek X.
Úklid a údržba
Úklid a údržba prostor tělocvičny jsou zajišťovány provozovatelem.
Provozní řád vstupuje v platnost dne 1. 1. 2019.
Mgr. Lucie Michálková
ředitelka školy
